Måndag - 10

     2011-06-20 @ 14:49:07
Älskade underbara lill-prinsen blir 10 månader idag :) Han är en fantastisk liten individ som lär sig massor varje dag. Förra veckan lärde han sig att vinka, han håller upp handen med handflatan vänd mot ansiktet och vinkar med fingrarna... det är så otroligt gulligt så det är inte sant (sicken typiskt mamma jag är).

Igår förstod han att han kan sätta sig upp i sängen. Det är precis som om han inte förstått det innan utan trott att man bara ska ligga där. Så nu funkar det inte så bra att gå ut och lägga honom själv längre... så idag har han somnat i min famn, så har jag lagt ner honom sen.

Han äter mat själv... det är väldans kladdigt och jag ger honom några skedar emellanåt... men det går superbra.

Han tränar på att resa sig... än så länge bara på knäna, annars blir det för svajigt. Men om det är något lägre ( i typ maghöjd) så står han gärna på fötterna.

Han är fantastiskt duktig på att underhålla sig själv. Han leker med sina saker och pratar oavbrutet.


Lill-prinsen och hans morfar :)

Det är en väldigt social kille vi har. Han ska alltid titta och prata med alla han möter... lite blyg har han börjat bli precis i början, men sen går det bra.

Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Grattis G!!!:D



Och tack vad du är rar med dina ord:D Det är roligt att få respons när man blottar sig så. Men tycker det är i ett gott syfte, så då är det värt det.

2011-06-20 @ 16:12:56
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0