Lördag - mera mat

     2011-03-19 @ 15:52:00
Idag gjorde jag en laddning med köttfärssås till lill-prinsen, den är väldigt enkel.

Jag tog 250g blandfärs, 1 stor riven morot, ½ finhackad gul lök, 1 tetrapack krossade tomater, en näve torkad oregano och en skvätt grädde (skippa grädden om ni vill ha den mjölkfri). Jag blandade allt i en kastrull, delade blandfärsen lite och lät koka i typ 15-20 minuter. Sen var det bara att skopa upp i portionsförpackningar. Just nu fryser jag maten i burkar á 1 dl... sen tillsätter jag pasta (risoni) vid servering. När maten i burkar frusit så "ploppar" jag ut den och lägger dem i fryspåsar. Sen kan man använda burkarna till nästa storkok :)


Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

hihi tjusiga burkar:)

2011-03-19 @ 23:00:16
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0