Onsdag - kan hon, kan jag

     2011-05-11 @ 08:21:28
Nu får det vara nog, jag har blivit en riktig soffpotatis. Såhär kan jag inte fortsätta, nu är det dax att göra om, göra rätt. Madde inspirerade mig med ett inlägg igår och nu har jag banne mig bestämt mig. Förra veckan var en undantagsvecka i min "inget-godis/kakor/glass-utom-på-lördagar"-vardag. Jag skyllde på semester, men min mage gillade inte mig så mycket. I måndags sa jag ifrån till mig själv och valde att inte äta en massa krafs.

Så nu är det jag som börjar o röra på mig... kan Madde som har 7 barn kan väl jag som bara har 1. Så min tanke är att börja smått... plankan varje dag och 30 minuters (minst) rask promenad med lill-prinsen i vagnen. En annan tanke jag har är att börja springa... jag behöver verkligen få igång flåset. Men springa vill jag göra själv, inte med barnvagn, så det får bli på kvällstid när mannen är hemma.

Jag tror minsann att jag ska göra en liten inspirationstavla :) Nån som vill hänga på?

Kommentarer
Postat av: anouk - I Huvudet på Rookiemamman

Jag hejar på från sidan. Ska också börja träna. Men snart... haha

2011-05-11 @ 13:55:51
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Ida P

Jag är på! Dock är det mest skärpning med mat och sötsaker för mig som gäller =)

2011-05-11 @ 19:59:02
URL: http://idapeters.blogg.se/
Postat av: Johannatysitalien med Ciara

Jag har redan börjat iaf har jag lagt ner sötsakerna och tränar tre dagar i veckan, mer än så är svårt att få ihop det. Heja dig!

Och va roligt att han lärt sig krypa :)

2011-05-12 @ 16:12:05
URL: http://johannaty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0