Onsdag - fortsättning

     2011-02-23 @ 14:42:34
Följetongen om mina förbenade sköldkörtelvärden fortsätter... snart blir det nog en hel j-vla mastodontfilm av det. Ringde vårdcentralen eftersom ingen hört av sig sen jag tog om proverna för 2 veckor sedan. Fick ett nr till labb, ska ringa dit mellan 4-5. Hon jag pratade med sa att de brukar inte höra av sig om det inte är ngt, men när jag replikerade med att de inte hört av sig förra gången heller utan jag hade fått ringa upp efter 3 veckor så undrade hon om det var _ _ _ _ _ jag gick till. Då verkar inte denna läkaren vara där, hon jag pratade med verkade inte direkt förvånad. Men vi får se vad proverna visar, sen får jag ringa vårdcentralen igen imorgon, kräva att få prata med en annan läkare och få ut ett nytt recept om nu värdena är fortsatt höga. När jag hämtat ut receptet ska jag byta vårdcentral omgående.


Uppdatering: Försökte ringa labb mellan 16.00-16.20, men telefonen var inte på. Så då ringde jag växeln igen och efter att ha stått i kö x antal minuter gick hon i växeln och satte på labbtelefonen och bad mig ringa numret igen. Så det gjorde jag men inget svar. Så då började jag med telefonterror... när det gick till telesvar la jag på och ringde upp igen. Efter en stund svarade nån och då var inte mina prover signerade av en läkare och då fick hon inte lämna ut dem. Men hon skulle gå till en läkare och be denna ringa upp mig. Jag frågade om läkaren skulle ringa nu och det hoppades hon, men än har ingen ringt. Behöver jag säga att detta börjar bli lite komiskt? Just nu vill jag bara sätta mig ner och störtböls och äta en stor påse med godis, men vänta... det kan jag inte, för då kommer jag att må APA för att jag har fått vänta på att stabilisera mina värden i 5 f-cking j-vla veckor nu. GAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0