Söndag - min lördag

     2007-05-27 @ 20:07:39
Jag o Storasyster åkte tåg till Malmö, var framme vid halv elva. Kändes som om vi hade hur mycket tid som helst på oss... vi skulle ju inte vara på modevisningen förrän kl.3. Strosade runt i lite affärer... finns ju hur många som helst. Köpte mig en rosa kylväska i modell lagom och en kattnyckelring på Lagerhaus. På Zara hittade jag en kort jeanskjol som var klockren, den fick följa med hem.
Gick in en sväng på Lindex för Storasyster ville kolla på bebiskläder. Jag tyckte att vi kunde skippa det eftersom Lindex finns här hemma, men Storasyster insisterade. Och tur var väl det, för där jobbade en tjejkompis som jag inte haft kontakt med på säkert 6 år. Vi började brevväxla 1986, tror jag att det var... då var jag 9 år. Sen har vi träffats i omgångar och fortsatt att skriva brev. Har försökt lokalisera henne några gånger, men inte hittat henne. Men igår när jag gick in på Lindex så bara stod hon där... det var såååå roligt. Nu har vi bytt e-mail adresser, så förhoppningsvis håller vi kontakten :)
Jag hittade även en fin härligt blå tröja på Lindex-barnavdelning (stl 146/152)... satt som en smäck... den fick oxå följa med hem. Det blev en del barnklädesaffärer oxå och mot slutet fick vi stressa en del för att hinna till modevisningen... vi som hade så mycket tid ;) Modevisningen var häftig, Kusins kläder var jättefina :) snälla Farmor hade paxat platser till oss. Efter modevisningen gick vi i sakta mak mot stationen. Gick inom ett Falafel-ställe *mums* och käkade lite. Kändes som om vi hade bra tid på oss, men vi kom nog fram till tåget typ 2 minuter innan det gick. Det var knökafullt, men Storasyster lyckades hitta de 2 sista platserna på tåget till oss *lycka*
Var hemma en stund... åt lite och provade en del olika klädkombinationer, sen körde jag till Svägerskan aka Multisportaren på fest. Jättetrevliga flickor var där och jag hade jättetrevligt. Jag var jättetrött, men det var roligt med härliga tjejer o en massa tragg. Vid tolv skulle de gå ut, men jag körde hem... somnade väldans gott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0