Fredag - 7 år :)

2009-07-31 @ 08:22:05
Idag är det 7 år sedan jag och min man blev tillsammans o det ska vi fira lite ikväll genom o göra mumsig oxfilé :)

Jag jobbar länge idag, men jag hinner ju göra lite nu på morgonkvisten, t ex gå en morgonpromenad. I helgen ska vi passa hund, lillebror (mannens) och hus. Det kanske blir ett och annat dopp i poolen, lite fotbollsgolf och lite husbygge... dessutom ska jag va fyllechaffis åt Lillebror o Svägerskan som ska på bröllop.

Måndag - 1 månad

2009-07-27 @ 16:12:15
Idag har jag varit gift i 1 månad :), det har jag firat genom att beställa ett nytt VISA-kort och skicka in papperna om ett nytt körkort.

Dessutom gick jag en låååång promenad efter att jag varit på stan. Det var riktigt jobbigt för det är superkvavt ute, tur jag hade dricka med mig. Fick hoppa in i duschen direkt när jag kom hem... helt svettig o daaan.

Måndag - fixat

2009-07-27 @ 16:08:59
Nu är snusketörsträff fixat, biljetter är bokade... blev överkomliga 500 spänn tur och retur Stockholm... kan man leva med. Längtar redan... trots att det är 3 månader kvar :)

Fredag - tisdagens besök

2009-07-24 @ 22:11:42

Torsdag - tillbakablick; min 4:e semestervecka

2009-07-23 @ 20:30:01
Denna semestervecka började med regn. Ingen var gladare än jag eftersom det innebar att Dylan inte kunde bygga på huset och vi kunde åka in och titta på soffa tillsammans. Vi besökte ett par soffvaruhus och testade mååånga soffor. Vi föll för en på Mio och på kvällen diskuterade vi detta och bestämde oss för att den ska vi ha... så den levereras i slutet av augusti :)

På onsdagen åkte vi till Halmstad med Skogstösen och Mitt lilla pucko. På vägen upp stannade vi och åt väldans dyr räkmacka *men ack så god*, dessutom blev det ett stopp på Gotteboet *mmmmm*. Mannen min hade feber så han fick vila på hotellrummet medan vi andra shoppade lite... eller det var mest jag som shoppade. Det blev en klänning, en skjorta, en kjol, presentpapper och silkespapper. På kvällen var vi ute och åt på en uteservering, mycket folk i rörelse och god mat. Vi avlsutade kvällen med en liten promenad och sedan spel och rosé på hotellrummet.
På torsdagen åkte vi ut till Tylösand. Väl där var det väldigt molningt och blåsigt så vi passade på att spela Äventyrsgolf först. Efter att vi ätit dyr lunch så var det strålande solsken och vi pressade lite på stranden. Jag och Skogstösen var även i och badade. Det var lite kallt i början, men sen var det bara skönt och det var roligt med höga vågor. På kvällen blev det mat på en annan uteservering och sedan en promenad till vänner boende i Halmstad. Där traggade vi och drack lite alkoholhaltiga drycker.
På fredagsmorgonen var vi minsann lite trötta och åt frukost lite senare än dagen innan. På vägen hem åkte vi sommarrodel... lite läskigt sågdet ut men jag bestämde mig för att prova och köpte 3 åk. Det var superskoj, men väldigt snabbt och väldigt kurvigt. Efter första åket mådde jag lite illa och efter andra , mycket illa. Jag gav bort mitt tredje åk till en liten kille, han blev skitglad.

På fredagskvällen var jag och kollade på nya Harry Potter-filmen med Mamsen och Småsystrarna. Sen var det bara slapp resten av kvällen. Lördagen var det slapp och jobb med bröllops fotoboken. På söndagen var vi på Traktor-pulling och sen hade jag mest ångest för att jag skulle börja jobba.

Torsdag - tillbakablick; min 3:e semestervecka

2009-07-23 @ 19:47:39
Denna vecka avverkade jag en hel del böcker. Om ni inte har läst böckerna om Maria Wern, av Anna Jansson, så är det ett tips. Jag har numera läst hela serien... köpte t.o.m. den nyutkomna boken eftersom jag var så nyfiken. Om ni ska läsa så börja med Stum sitter guden, den första boken i serien.

Jag och Svärmor var på en av alla marknader runt om i Skåne. Det inhandlades de obligatoriska sakerna... strumpor, marknadsgodis, gräddbullar och munkar.

På fredagen var det fest hos Liljan. Vi var 12 tjejer som åt god mat, drack gott och pratade och skrattade mycket. Kvällen blev tidigt för mig eftersom det väntades ett litet äventyr på lördagen.

Köpenhamnsresan började med en hel del travande. Vi gick längs Ströget från Huvudbangården till Österport där vårt hotell låg. Vi mellanlandade på Chilimili för en supergod lunch. När vi installerat oss på hotellet blev det lite sightseeing i närområdet. Vi var bl. a. och tittade på Den lilla havefruen och Amalienborg. På kvällen var vi och 40 000 andra och såg Britney Spears på Parken. En häftig upplevelse :)

Torsdag - tillbakablick; min 2:a semestervecka

2009-07-23 @ 19:24:03
2:a semesterveckan började även denna med bröllopsfix... men lite mindre roligt. En del saker som skulle lämnas tillbaka... flängde hela måndagen med det. Sen blev det några lugna dagar hemma. På torsdagen och fredagen var jag o Skogstösen iväg och solade och badade... attans vad skönt det var. På fredagen fick även Mitt lilla pucko följa med :). Den fredagen startade även festivalen i grannstaden och min man och några vänner sprang Startskottet... vi var naturligtvis och hejade på stan. Sen var det mumsig mat på balkongen på Söder. Det blev en tidig kväll med löfte om stranden dagen efter. Varmt som in i hoppsan var det på lördagen, så stranden och beachfotbollen fick besök. Vi kom naturligtvis ihåg att smörja oss så att vi slapp bränna oss... vi såg en hel del skräckexempel bland de fotbollsutövande pojkarna... här snackar vi rejäla fotbollsbrännor... pannband och gassande sol är inte en bra kombination. På söndagen var det släktkalas på min sida... mycket trevligt och mycket regnigt, som vanligt.

Jag och älsklingen flyttade även ut i stugan i denna vevan. Mysigt att kunna vara nära min man även om han arbetar hela dagarna.

Torsdag - tillbakablick; min 1:a semestervecka

2009-07-23 @ 19:11:40
Nu när jag har börjat jobba och inte är o far överallt, så har jag tid att berätta lite om min semester :)

Jag började min semester med midsommarfirande. Jag och min man (då; fästman) firade här hemma tillsammans med några goda vänner.
Hela vecka 26 var det en massa fix inför bröllopet. Festprogram och servetter skulle vikas, IKEA besöktes, håret fick en upp-piffning och en massa massa andra grejer. Veckan avslutades med ett alldeles fantastiskt bröllop.... vårt :)

Onsdag - efterlyser

2009-07-22 @ 20:41:54
Härmed efterlyser jag en snusketörsträff i den kungliga hufvudstaden i höst... vad säger ni tjejer?

Måndag - ett ord på vägen

2009-07-20 @ 20:30:24
När en dörr stängs öppnas alltid en annan. Försök idag att hitta en ny dörr som du kan och vill öppna.

Dagens text ur En härlig bok av Mia Törnblom

Måndag - abstinens

2009-07-20 @ 20:27:31
Jag har en sån grym godis/chips-abstinens, men jag har lyckats att stå emot hela dagen. på jobbet var det ju inte så svårt... men här hemma står ju en stor godisskål... och då blir det genast svårare att låta bli. Men inte en endaste godisbit har slunkit ner... nu ska detta beroendet BORT!

Söndag - betar av

2009-07-19 @ 17:41:54
Just nu betar jag av rum för rum här hemma. Än så länge har jag städat hallen. Det tog en halvtimme och ni som vet hur liten hall vi har kan kanske få en liten förståelse för just hur stökigt det är i vårt hem. Mitt nästa rum att ta tag i är sovrummet... en hel del kläder att hänga in.

Idag har vi även varit och tittat på Tractorpulling... vårt årliga nöje :) Gött när man känner ljudet i bröstet :). Det var en del regn... lite småskurar... men ponchon från Clas Ohlsson var suverän *tack skogstösen*... vi använde ju aldrig våra såna på Britney.

Mannen min är kvar hos Svärföräldrarna... men jag ville gärna landa lite här hemma (och städa) eftersom jag börjar jobba imorgon. Känns sådär att göra det, men inte mkt o göra åt. Nästa år ska jag ha semester hela sammanslagningen... det är ett som är säkert. Imorgon börjar även mitt sunda liv... känns som att min kropp varit en soptunna för all skitmat, godis, chip, kakor... you name it... denna semestern. Men nu ska det bli ändring på det. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag att ha ganska mycket abstinens denna veckan... så det blir nog en del promenader om kvällarna... för suget kommer som mest när man sitter framför tv:n. Men jag har ju iofs en hel del o städa här hemma... så jag är nog sysselsatt.

Lördag - inte mycket

2009-07-18 @ 16:23:06
Inte mycket som händer i vår lilla familj idag. Dylan är fortfarande sjuk och jag är inte i form för att göra något. Har mest suttit här och försökt knåpa ihop en fotobok från vårt bröllop. Vi tar tacksamt emot alla bilder som finns :). Av de vi har fått finns det verkligen en hel del guldkorn *tack alla fina för dem*. Idag har jag även handlat ett usb-minne där vi ska förvara alla bröllopsbilderna... man kan inte lita på datorer.

Tisdag - ny design

2009-07-14 @ 20:10:33
Just nu är min blogg under ombyggnad. Det kommer nog att dröja ett tag innan allt är färdigt... men den som lever får se...

Tisdag - namn

2009-07-14 @ 19:41:56
Nu har jag minsann ett nytt efternamn... sökte på min födelsedata och förnamn på ratsit och upp poppade mitt nya efternamn :)

Tisdag - SOL SOL SOL

2009-07-14 @ 13:36:43
Äntligen fick jag lite mer sol under min semester... börjar ju o jobba på måndag. Idag ligger jag vid poolen och läser.

Imorgon bär det av på minisemester med mannen min,  Mitt lilla pucko och Skogstösen.

Snart blir det även lite förändringar på bloggen... det kliar lite i mina bloggdesignfingrar. Men än så länge njuter jag av min semester och försöker att inte tänka på jobbet.

Fredag - feeeeest :)

2009-07-10 @ 17:26:45
Ikväll ska jag på fest hos min Liljan... det ska bli supertrevligt och jag har laddat usb:et med bröllopsbilder om nån vill se. Jag har Bess med mig runt armen idag (alltså de armband som hon gjorde).

Imorgon ska jag och Skogstöserna åka utomrikes. Vi tar tåget tidigt till huvudstaden på andra sidan bron. Väl där blir det nog lite shopping, sedan incheckning på hotellet och på kvällen ska vi kolla på BRITNEY SPEARS. Det ska bli superkul och det går ju inte att ha tråkigt när man är med de systrarna :)

Onsdag - någon nyfiken?

2009-07-08 @ 21:15:44
Om det finns nån nyfiken som vill se bilder från vårat bröllop så kan ni maila mig på [email protected] och berätta vem ni är. Vem som får lösenord är upp till mig.

Onsdag - hemma

2009-07-08 @ 11:40:24
Idag är jag hemma i stan en sväng. Tvättar lite och fixar grejer på datorn. Jag borde även städa lite här hemma, men förmidligen blir det inte gjort... jag känner mig själv rätt bra faktiskt :)

Söndag - livet på landet

2009-07-05 @ 21:55:58
Jag och mannen min befinner oss på landet... så det blir inte så tätt mellan blogginläggen nu den närmaste tiden...

Torsdag - semester

2009-07-02 @ 17:04:42
Nu har jag äntligen riktig semester och datorn är inget som prioriteras just nu. Dagen idag har jag spenderat med Skogstösen, vi har legat på varsin handduk och stekt i solen... emellanåt har vi tagit oss ett svalkande dopp i sjön. En riktigt härlig semesterdag med andra ord :)