Söndag - veckan som varit

     2008-07-20 @ 21:05:44
Måndag - Egentligen hade jag tänkt mig en lugn och skön dag för mig själv i stugan, men Svärmor kom och knackade på och undrade om jag ville hänga med till beachen och titta på handboll. Jag hoppade i lite kläder och sen begav vi oss iväg. Mycket folk och någorlunda bra väder (inget regn iaf) :)

Tisdag - När jag skulle köra till stan upptäckte jag ett litet rådjurskid precis bredvid dammen. Det hade förmodligen trillat i dammen och fått kämpa sig upp därifrån. Svärmor kom ut och kollade och vi ringde Dylan för att rådfråga. Mamman hade senare kommit och hämtat sitt kid och Dylan såg dem tillsammans senare på dagen.
Gjorde inte så värst mycket i stan... tvättade lite och sen var jag och hälsade på Svägerskan, Älvan och Myran :). Vi skulle fått grillbesök på kvällen till stugan men det blev inställt. Jag tyckte att det var ganska skönt eftersom jag inte kände mig riktigt 100.

Onsdag - Satt i supersköna fåtöljen och läste mest hela förmiddagen. På eftermiddagen kom Mitt lilla pucko och Skogstösen och badade lite med mig i poolen *varmt och skönt*. Dylan hade med sig ällingar hem som övergetts av sin mamma... Prinsen smög på dem vid dammen och vi upptäckte hans nya gömställe :)
Tråkigt nog så klarade sig ingen av ällingarna :( Inte Prinsen som var framme utan en häger *dumma*.

Torsdag - även idag körde jag till lägenheten i stan. Kände att jag var tvungen att städa och fixa lite här innan jag ska börja jobba (vilket är imorgon, måndag). På eftermiddagen avlastade jag Svägerskan lite och gick på promenad med Älvan. Vi käkade korv på torget, var på biblioteket, handlade på systemet och  promenerade.
På kvällen åkte vi och käkade med Mitt lilla pucko och Skogstösen. Mycket god mat och vi flickor delade på en flaska rosévin :)


Fredag - Hmmm... det blev en del slappande i fredags och även lite städande i stugan. Jag var och kollade på handboll med Mitt lilla pucko, Skogstösen och Multisportaren. Lite kändisar fick man allt se + lite ögongodis i form av Johan Petersson :)

Lördag - Den stora dagen... :) Dagen för poolpartyt. Jag och Multisportaren var handlade och förberedde inför eftermiddagen/kvällen. Gästerna anlände vid halv 5 och sedan började vi Poolkampen med stövelkastning. Efter det svidade vi alla om till badkläder och vi hade en lek i poolen där vi skulle hämta olika saker från bottnen. Sen blev det en stunds badade med lite volleyboll, killar mot tjejer. Lagom till jag gick upp och började preparera grillarna så kom det första regnet. Poolkampen kom av sig lite pga regnet men vi satt ute under tak och käkade, supermysigt och supergott. Framåt natten blev det en fotbollsmatch på blött gräs = många glidtacklingar och efter det blev det ännu en badsession. Natten blev sen, men det var verkligen en toppenfest :)

Söndag - Idag har det mest blivit en massa städande, men även lite sol. Vi bänkade oss på soldäcket med filtar och kuddar :), vissa sov, men jag läste bok och löste sudoku. Packade ihop alla mina grejer i stugan och körde hem vid 5-tiden. Nu ikväll har jag kollat på tv och käkat pizza. Ska gå och lägga mig och läsa om en stund och ladda inför morgondagen... första dagen på nya jobbet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0