Fredag - min 2:a möhippa :)

     2009-06-05 @ 19:08:31

Mina kära, underbara arbetskompisar hade fixat och trixat inför denna kväll. Meningen var att personalen på äldsta avdelningen skulle fixa en trivselkväll för alla kollegor och jag hade mina aningar då det var en hemlig aktivitet.
Jag och Liljan åkte tåget till jobborten och hon drog verkligen fötterna efter sig... hon hade så många ärenden. När vi väl kom fram till jobbet var det alldeles tyst och när jag kom in spelades Mendelsohn... och ut från scenen hoppade 12 arbetskompisar utklädda till barn. Jag fick en drickaflaska i handen och fick byta om till den fantastiska skapelsen ni ser på bilden ovanför. Jag friserades och sminkades i sann fröken-anda... glasögonen satte pricken över i:et :)

Sen bjöds det på ostbricka och vin innan vi gick ut till bilarna för att åka mot.... skivstudion visade det sig. Tro det eller ej, men jag har minsann spelat in en skiva. Det var sjukt kul och jag fick minsann beröm av studiokillen. Arbetskamraterna fick vara med och köra på den andra låten :)

Sen åkte vi in till grannstaden och jag fick hjärtan på bröst och rumpa där jag skulle samla autografer... och jag satte fart... här bjuds det inte på en massa mesande... här kör vi på för fullt. Kvällen avslutades med mat, sång och drick på stadens pizzeria. Jag hade en helt underbar kvärr och var helt slutkörd när jag kom hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0