Torsdag - mitt favoritminne

     2010-12-02 @ 10:55:19
Ett av min favoritminnen är en resa som jag gjorde på sommaren 2001. Jag var 1 månad i Thailand och den resan gav mig många livserfarenheter.

Vi bokade endast flyg och reste sedan runt i Thailand med våra ryggsäckar. De första dagarna var vi i Bangkok, sen ville vi ha sol och bad och satte oss i en minibuss mot Koh Samet. Där stannade vi i 1 vecka. Det blev mycket sol och bad,  en del whiskybuckets och jag körde ner i diket med en moped som vi hyrt. Sen blev det minibuss upp till Bangkok igen och taxi genom halva staden kändes det som till den rätta busshållsplatsen med bussar som gick söderut.

Minns inte riktigt var vi hoppade av, men det var tidigt på morgonen och vi hade inte sovit så mkt på bussen... skumpade rätt rejält. Men vi tog båt till Koh Tao och jag blev så j-vla sjösjuk, inte skoj. Stannade inte så länge på den ön utan åkte vidare till Koh Pha-Ngan där det var Fullmoon party. Vi bodde uppe bergen precis ovanför stranden där Fullmoon-partyt hölls.


Här står jag på hyddans altan. I hyddan fanns det en stor säng med ett myggnät över. Toalett (hål i golvet med ställen att sätta fötterna på) och dusch fanns en bit bort i ett annat hus. Där fanns alla diverse djur *isch* och spindel- och mörkrädda lilla jag gick dit mitt i natten med bara en ficklampa som sällskap.


I mitten på bilden ser ni 3 ljusa tak mitt i skogen, där låg vår hydda :) På denna stranden spenderade jag mkt tid... mest i skuggan med en bok, en flaska vatten och en kall cola.

Nästa anhalt på resan blev Koh Samui där vi mötte upp goda vänner. Vi bodde tillsammans med dem i nästan 1 vecka på 2 olika ställen på ön. Här drack jag Tequilashots för 50 baht (12,50:-) och shoppade loss.

Efter Koh Samui tog vi tåget upp till Bangkok och bodde på hotell i Chinatown de sista 4 dagarna innan vi flög hem. Vilken lyx det var att bo på hotell, bada badkar var helt underbart och äta frukostbuffé :)

Denna resa gav mig många tillfällen att tänka över mitt liv och gav mig styrka att ta mig ur ett destruktivt förhållande.

Kommentarer
Postat av: Madde

Vilket härligt minne och det verkar ha varit en underbar resa som ledde till något bra!!:)Kram

2010-12-03 @ 09:25:38
URL: http://madeleneaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0