Söndag - helgen... den långa :)

     2010-05-16 @ 12:41:07

Då var det sista dagen på denna 4 dagars helg... hade varit helt underbart om den varit några dagar längre... men nu får man ta det som det är. Jag har kunnat ta det ganska lugnt dessa dagar och göra hushållssysslor i min egen takt, vilket har varit väldigt skönt.

I torsdags var det 2 års kalas för Myran, inte mkt mer planerat den dagen. Mysigt att träffa familjen. Vi fick låna Avatar av Storasyster... en filmkväll under helgen är ju inte helt fel. Mannen min har arbetat mkt ute, bl.a. hjälpt till med svärföräldrarnas garage... så honom har man inte sett så mkt av. Men i fredags eftermiddag begav vi oss ut på en liten roadtrip på jakt efter en ny bil. Det var jättemysigt att ha lite kvalitetstid med älsklingen.... sitta o prata om ditt o datt. När vi kom in hos bilhandlarna så frågade de sirekt om vi skulle ha kombibil... undrar vad som avslöjade oss? Kan det möjligtvis vara den "tjocke, tjocke magen" (för att citera Bellis) Nåväl vi var i 2 bilaffärer i Hörby och sedan körde vi mot Kristianstad... o där hittade vi en pärla :) På kvällen blev det filmkväll minsann... med popcorn för min del o öl för mannens.

Igår var de en hel del slapp... lite städande o lite tvättande. Åt mumsig rabarberpaj till fotbollen (som inte gick sådär lysande, trots bebisens ivriga sparkande för att hjälpa till). Sedan bar det av mot de mörka skogarna för lite inflyttningsfest hos Glassförsäljarna. Synd att det inte var ngt direkt uteväder... men korvarna blev iaf grillade o mumsigt var det. Protesmakaren hade förberett en liten frågesport och jag parade ihop mig med Mitt lilla pucko, vi är ett riktigt bra frågesportsteam :) Efter frågesporten blev det musicquiz med introtävling... väldans skoj. Jag fick mig många härliga skratt under kvällen... det var så magen krampade o tårarna rann. Jag var minsann vaken väldans länge... kl 1 körde vi hem längs slingriga och dimmiga vägar.

Idag är jag ganska trött... sov till 8. Har planerat veckans matsedel och varit på Maxi och storhandlat. Nu är det seriös slapping som gäller... och lite varma mackor till lunch. Ska väl även hinna med nån maskin tvätt och lite dammsugning innan dagen är över.

Imorgonbitti ska jag på den beryktade glukosbelastningen... får se hur det går.


Kommentarer
Postat av: Marie

Vi hade också väldigt kul igår! Tack så mycket för blomman, den passar fint här =) Lycka till i morgon!

2010-05-16 @ 21:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0