Fredag - underbart

     2010-11-05 @ 09:14:47
Efter att ha terroriserat sin pappa med att skrika konstant i 1 timme efter att jag gått och lagt mig kl 11 igårkväll, så somnade lill-prinsen sött i min famn kl 12. Sen sov han till strax innan 7, jag vaknade vid halv 7 och var tvungen att kolla så att han andades. Nu sover han igen sen 1 ½ timme tillbaka efter lite mat... idag är en bra dag :)

Mannen är ledig idag och är och fixar pannan inför dagens sotning, sen ska han slipa det sista i lill-prinsens rum innan vi kör in till stan och köper takfärg och kollar tapeter. Solen strålar och en härlig helg stundar. Ska träffa underbara vänner i dagarna 2. Imorgon blir det Tiny och Bess och på söndag kommer Semlan o hälsar på med sina föräldrar.

Igår var vi på BVC och kollade vikt och längd. Lill-prinsen väger 6390g och är 62,2cm lång... han har blivit så grymt lång på sistone, stora killen. Nu förstår jag alla föräldrar som säger att deras barn växer alldeles för fort. Själv har jag tyckt att det varit små hela tiden... men nu vet jag vad de menar. Lill-prinsen är lixom ingen bebis längre, han är skitlång när han står upp :)

På eftermiddagen var lill-prinsen med sin faster och farmor. Då passade jag på att städa lite här hemma och gå igenom kläder som han ärvt. Tog ner en hel hög till som ska tvättas och sorterade det andra från storlek 74 till 92... det är bra att veta vad man har :)

Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

oj vad han växer:) roligt!

2010-11-05 @ 10:17:45
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Madde

Ja man blir helt chockad över att få sova en hel natt;) Underbart är det iaf.

kram

2010-11-05 @ 11:53:55
URL: http://madeleneaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0