Lördag - den här veckan

     2010-11-27 @ 16:50:13
Hmmm.... denna veckan... vad har vi hittat på?

Måndag: På måndagar har vi babysång mellan 9.30 och 11. Satte klockan på 8, vi brukar ju sova till 9-10 ungefär. Vaknade 8, stängde av alarmet och somnade om. Vaknade 8.40 och fick eld i baken, klädde på mig, slängde i mig lite jordgubbskräm, väckte lill-prinsen, bytte blöja och klädde på honom, ut till bilen och körde iväg... allt detta på 25 minuter. Sen var det sång för hela slanten och fika och samkväm. Efter babysången körde vi till Vinslöv och handlade.

Tisdag: Snö-, regn- och blåsdag. Gjorde inte många knop. Satte upp en fin stjärna i vardagsrummet

Onsdag: Ärenden i stan, gick upp 7 :/ efter 5 timmars osammanhängande sömn. Körde långsamt och försiktigt, mycket snö på småvägarna. Första besöket hos tandhygienisten... väldigt välbehövligt. Sen körde jag till Maxi och handlade mat och en jättefin julgransmatta i grå filt :). Sen blev det en sväng på stan, lämnade in mina ringar, äntligen ska jag få ha dem på mig igen *saknar*... tog ju av dem i april nån gång. Nästa inbokade besök var hos barnmorskan... lika välbehövligt men inte lika roligt :/ Sen bar det av hemåt till min fina son som var hemma med pappa.

Torsdag: Ännu en innedag. Jag och lill-prinsen fixade och donade och plockade fram lite ljusstakar och grejer. Mannen gjorde riktig festmåltid på kvällen, med efterrätt och allt.

Fredag: Körde och handlade på morgonkvisten (typ halv 10). Bilen stod igång en bra stund ute på gården innan den hade tinat upp + att jag borsta av en hel del snö från den (typ 2dm). Svärmor kom och fikade på eftermiddagen, hon saknade lill-prinsen :) Alltid lika trevligt och prata med henne :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0