Måndag - innedag

     2010-11-29 @ 14:28:19
Babysången blev inställd idag pga barnafödande :) så vi har hemmadag.

Natten var sådär, blåste väldans mycket ute och jag oroade mig för mannen som skulle köra till Göteborg tidigt imorse. Lill-prinsen vaknade ett par ggr och fick somnas om och fastän jag drog täcket över hans små händer så var de utanför täcket och lite kalla nästa gång han vaknade. Han hatar att ha armar och händer under täcke... man kanske skulle ha vantar på honom (tunna alltså)?

När vi gick upp vid halv 9 så tyckte jag att det var lite kyligt i vardagsrummet, så när lill-prinsen somnat igen gick (pulsade) jag ut till pannan och då stod den bara på 70grader (brukar stå på 80-90grader), men det brann på bra. Ringde mannen, men inte mkt o göra åt det... bara hålla koll. Den står fortfarande på 70grader, tempen har gått upp lite, men vi klär oss varmt o myser :)

Vi har även uträttat lite sysslor medans lill-prinsen var vaken. Vek tvätt, bäddad, rent i både hans och vår säng, satte igång en maskin tvätt och plockade undan lite i köket. Sen blev han trött och vi satte oss i soffan. Har försökt lägga ner honom i korgen, men han vaknade direkt... så nu sover han i famnen igen. Ska försöka lägga honom snart igen, för jag är minsann lite hungrig... men om det inte funkar får jag äta efter att han har fått mat.

Denna veckan ska jag träffa 2 fina underbara vänner och såklart lill-prinsens fjälla :) Känner att jag behöver ha lite härlig energi nu... ibland har man svackor. Imorgonkväll ska vi även hjälpa svärföräldrarna med att skruva ihop IKEA-möbler... och om jag får säga det själv så är jag fenomenal på det ;). Dessutom blir det pepparkaksbak :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0