Fredag - ro

     2010-09-24 @ 13:12:22
Jag har ju glömt o berätta att jag och mannen har provat något nytt i matväg denna veckan. Det finns ett företag som heter Mat och ro, som kör ut matkassar som innehåller ingredienser för 5 middagar + recept på vad som ska lagas. Mannens jobbarkompis tipsade om detta då vi ständigt funderar på vad vi ska äta. Och nu när jag är i denna "amnings och dåliga sömn"-dimma så hänger inte min hjärna med på o tänka ut mer än vad som händer under dagen. Vi tänker prova denna och nästa vecka... sen ska vi bestämma om vi vill fortsätta.

Än så länge är jag sjukt nöjd med hela konceptet... recepten är lättlagade och mycket goda... man lagar allt från scratch (vilket jag gillar eftersom halvfabrikat inte riktigt är min grej). Dessutom ger det en verkligen ro... slipper hela tänket med "vad ska vi äta idag?". Denna veckan har menyn sett ut som följer:

Måndag: Tomatiserad räksoppa med aioli
Tisdag: Kycklingburgare med rosépeppardressing
Onsdag: Baconpasta med höstsmaker
Torsdag: Snabbkalops med rödbetor
Fredag: Ädelbiffar med saltad rödlök

Man kan välja hur många portioner man vill ha... vi har för 2 personer, men jag vet några som är 2st men har för 4 så att de kan ta med sig matlådor dagen efter... smidigt :)

Kommentarer
Postat av: anouk - NuFörvirradSmåbarnsmor

häftigt:)

2010-09-24 @ 17:08:14
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Marie

Glöm inte berätta vad ni tyckte sen! Låter väldigt smidigt.

2010-09-25 @ 00:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0