Fredag - nattfunderingar

     2011-04-08 @ 08:59:06
Tänk vad ett par jeans kan göra. Jag har hittat tillbaka till mitt gamla jag känns det som. Det jaget jag var innan graviditeten. Det är helt fantastiskt hur ett par jeans kan göra att man hittar tillbaka till sin "gamla" klädstil. När jag låg vaken igårnatt och finkulerade på lite av varje, så slog det mig plötsligt. Herregud, tänk vad man kan glömma bort sig själv.

Jag har ju samma kropp, fast den är olik sig. Runt om i bloggvärlden läser jag om nyblivna mammor som har sådana krav och förväntningar på sig själva och på sin kropp. Det är ju inte så konstigt att kroppen ser annorlunda ut efter att ha tänjts ut i 9 månader. Jag ska inte sticka under stolen med att jag också har krav och förväntningar, men jag börjar komma tillrätta i min nya kropp.

Så, fantastiska, underbara, starka och snygga nyblivna mammor, tänk på vilken prestation du och din kropp har åstadkommit. Du har fått världens finaste lilla knyte och tänk på hur fantastiska vi är som klarar detta :)



Kommentarer
Postat av: Marie

Bra skrivet!

2011-04-08 @ 10:55:16
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Ja visst är det så. Man FÅR inte glöpmma sig själv. Jag brjar också känna mig mer o mer som människa igen vilket är sknt:;)

2011-04-08 @ 11:10:51
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Ida P

Håller med dig. Mina förväntingar och krav på mig själv är väldigt hårda (ala hitlerstil). Har inte kommit dithän att jag börjar acceptera min kropp. Den känns inte riktigt som min än. Men jag jobbar på det :)

2011-04-08 @ 18:57:54
URL: http://idapeters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0