Söndag - hujedamej

     2011-12-18 @ 21:19:15
Här har det hänt mycket de senaste dagarna. I onsdagseftermiddag hann jag med lite shopping + massage innan maginfluensan slog till på natten till torsdagen. Lill-prinsen vaknade och kräktes = inte skoj. Men efter den natten var det inget mer. Jag blev dålig på fredagmorgon och låg pall fram till 17 när jag vaknade upp ur min dvala. Mannen drabbades sent fredagkväll, men fick nog en snäll variant. Min kära svärmor som ställde upp och tog hand om lill-prinsen på fredagseftermiddagen drabbades igårkväll... även svärfar har varit dålig. Som tur är är det en kortvarig maginfluensa och jag är glad att vi fick den nu och inte om en vecka eller två.

Lite matt har jag allt varit idag efter lite lite mat, men jag och lill-prinsen begav oss ändå iväg för att handla mat och julgran. Det gick bra, men jag har fått äta upp det hela dagen, så jag varit lite off i min kropp. Men vi kämpar på och försöker få ordning på sista veckan med jobb/förskola innan julledigheten knackar på dörren. Det är ju dessutom lill-prinsens 4 sista dagar på förskolan. Nästa år ska han ju gå här hemmavid :)



Innan lill-prinsen la sig ikväll tog vi in granen och klädde den. Han gav mig kulorna och jag satte upp dem, perfekt samarbete. Tidigare idag pratade jag med honom om att vi måste leta upp julgransfoten, då tog han upp sin fot och pekade på den *gullunge*. Han är så duktig på alla kroppsdelar, har koll på öga, öron, näsa, mage, fot, hand, hår, huvud, mun, tänder. Varje gång man säger det ska han först peka på t.ex. sin egen näsa, sen min näsa och sen sin pappas näsa... detta gäller alla som är i rummet just för tillfället :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0