Tisdag - Locobase REPAIR

     2011-12-13 @ 19:52:09


De senaste veckorna har jag haft förmånen att prova och
buzza Locobase REPAIR. Enligt mig är det en helt fantastisk
kräm som gör underverk med torra hudpartier. Förra vinter hade älskade lill-prinsen stora röda fläckar på sina kinder. Efter intensivt smörjande med Locobase blev det bättre och tillslut försvann de. Denna vintern (kan man kalla det det???) så har vi börjat att smörja redan innan han blir torr och än så länge så ser han jättefin ut om kinderna. Jag brukar smörja mina händer innan läggdags och låta det verka över natten... händerna blir som nya.

Din hud fuktas inifrån. Den skyddar dig mot alltifrån infektioner till värme och kyla. Hudens yttersta lager - hudbarriären - ansvarar för att släppa igenom lagom mycket fukt. Torr hud är ett tecken på att barriären är skadad och bör repareras så fort som möjligt.

Hudbarriären är en blandning av döda förhornade hudceller och samma fetter som ingår i Locobase REPAIR. Med krämen kan du snabbt och effektivt reparera huden genom att tillföra dessa fetter som det normalt tar flera dagar för kroppen själv att bilda. Resultatet är mjuk och smidig hud.

Till skillnad från många andra krämer, som lägger sig på hudens yta och nöts bort på ett par timmar, tillför Locobase REPAIR hudidentiska barriärfetter som tränger ner i huden och frigörs när det behövs. Krämen verkar direkt vid applicering och upp till 24 timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0