Måndag - förskola

     2011-01-10 @ 13:58:54
Hmmm, jag och mannen diskuterade det här med förskola till lill-prinsen när vi åkte in till stan igår. Så idag när vi gått upp och lill-prinsen gymmade lite gick jag in på kommunens hemsida för att läsa lite om vad som gäller med  ansökan och så och för att kolla upp vilka förskolor som finns i det område vi vill ha. I den kommun vi bor i kan man ansöka om barnomsorg 4 månader innan man har behov... i vårt fall blir det typ 1 juni... känns som att det är lite sent... men det är väl bara att gilla läget. Tycker att det är mycket bättre med 6 månader innan som det är i den kommun där jag arbetar, då kan han ju vara med i kön när de planerar inför hur många barn de ska ta in till hösten.

Har iaf kollat upp de olika förskolorna och jag har redan en favorit, men vi ska naturligtvis ut och kolla läget på plats innan vi bestämmer oss.

Kommentarer
Postat av: Madde

Kul du antog utmaningen:)Då får vi hoppas kräket upphör snart:)) Var ligger närmsta förskola för Er??

2011-01-10 @ 15:47:46
URL: http://madeleneaberg.blogg.se/
Postat av: Mamma Stinas Dagbok

Ja det är bra! Kolla på de olika och känn på personalen. :)

2011-01-10 @ 23:52:07
URL: http://minbebis.com/blogg/stina/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0