Lördag - vår midsommar

     2011-06-25 @ 21:17:25
Vi spenderade midsommarafton med härliga vänner :) Vi började dagen med midsommarlunch i lusthuset, mysigt att vara ute, fast ändå inne. Lill-prinsen höll låda och charmade alla som vanligt. Efterlunch blev det en crocketmatch på ägorna med Sussis regler. Jag har inte spelat crocket sen jag var liten, så det var bra med en ordentlig genomgång ;). Det var himlans roligt att spela och jag slutade på en förvånanade 3:e plats, efter att ha legat sist ganska länge.



Lill-prinsen tyckte inte att det var så intressant att sova i vagnen medans vi spelade... men han var nöjd med att ligga och mysa. På slutet av matchen fick han kolla in läget lite. Vädret var väldans växlande. När solen var framme var det varmt och när den gick i moln höll vissa av oss på att frysa ihjäl.


Han fick mössan tillfixad en aning :)

Lagom till lill-prinsens kvällsmat fick vi andra supergod jordgubbstårta. Alla slogs om bitarna och den gick snabbt åt.



Vi skulle ju naturligtvis ha en midsommarstång. Stången från ifjol plockades fram och vi tog en mysig promenad för att leta blommor. Jag lyckades minsann göra en av kransarna till stången :) Annars satt jag mest och tittade på när de andra arbetade. Lill-prinsen somnade gott i en mysig famn. Det värmer så i mitt hjärta när jag ser våra vänner med vår son. Han är så glad i dem och det är verkligen ömsesidigt.



Värdparet hade fixat supergott grillat till kvällsmat och lill-prinsen sov så gott i sin resesäng medans vi åt massor med goda saker och pratade och skrattade. Vi flickor gick och la sig vid 12 och pojkarna kom in vid 4 (!).

Tack för en helt underbar midsommarafton :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Tack själva för underbart sällskap! Lill-prinsen är världens gulligaste! Han är så snäll och social. Och charmig så klart =)

2011-06-26 @ 08:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0