Söndag - tvätt tvätt tvätt

     2011-06-19 @ 21:11:53
Idag har det blivit en hel del tvätt... det var relativt tomt tills mannen städade i sin garderob och fyllde på igen... så det blev en maskin såhär på kvällskvisten oxå.

Dagen har annars bestått av slapp och mys. Jag och lill-prinsen gick upp till svärföräldrarna och kikade på deras kyckling... lill-prinsen vinkade på dem när vi gick därifrån. Han vinkade även på korna i hagen *gulle*


4 rädda kycklingar... undrar om någon är en tupp :)

Lill-prinsen
har varit tramsig med maten ett par dagar och jag har insett att han vill äta själv... så det har han gjort idag... korvstroganoff till lunch och köttfärssås med skruvmakaroner till middag. Det gick hur bra som helst men det blev väldigt rött överallt :) Imorgon blir han 10 månader... herregud vad tiden har gått fort.

Nån som har tips på bra mat han kan äta själv? Jag lider av idétorka. I veckorna äter han oftast det vi äter på kvällarna... men det är så bra att ha grejer i frysen och ta upp.

Kommentarer
Postat av: Maria Nordstedt

Åh vad fina!



Mattips:

Kyckling och ris

Korv och potatis

Köttbullar och pasta

Räkor, ris och röda linser

Kokt ägg och mörkt bröd



Jag brukar göra en sås eller smälta smör eller så till och ge mellan varven. Grönsaker kan man ju ge allt utom tomat för det kladdar ju så in i bänkens...

2011-06-20 @ 15:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0