Torsdag - here we go again

     2011-06-16 @ 09:35:02
Förra veckan var vi utan varmvatten från tisdag-lördag... pannan stängdes av för ett planerat strömavbrott, men började brinna baklänges så mannen spenderade lång tid i flisbehållaren med att släcka och tömma. Igår morse var det igång igen. Jag hörde bara hur han svor och smällde i dörrar och jag undrade vad som stod på. Kikade ut genom sovrumsfönstret och röken steg från flisbehållaren. Så här års när inga element är igång och vi inte har kopplat in uppvärmningen av poolen än, så gillar inte pannan det riktigt... den blir för varm och börjar brinna baklänges. Så nu är vi utan varmvatten igen och lär vara ett par dagar till, behållaren måste torka innan den fylls på med torr flis.

Jag kokar vatten i vattenkokaren när jag ska diska och mannen duschar uppe hos sina föräldrar om morgnarna. Själv tvättar jag håret i iskallt vatten och överlever på kattatvättar ;)... men men, vi överlever.

Kommentarer
Postat av: Bess

Haha, läste FISbehållaren tre gånger innan jag såg att det stod fLis.... Stackars er, tur det är rätt årstid! Kram

2011-06-16 @ 21:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0