Tisdag - påfyllning

     2011-03-08 @ 12:41:28
Igår insåg jag att det inte fanns så mkt ersättning kvar i paketet... så jag tog äntligen tag i att ändra om lite i lill-prinsens matschema. Eftersom han inte äter ngt på natten utan först när vi gått upp så blir det numera gröt till frukost istället för ersättning, sen blir det lagad mat till lunch, mellanmål på eftermiddagen och sen lagad mat till kvällsmat. Innan han går och lägger sig får han välling.

När nu lill-prinsen ska åta 2 mål lagad mat om dagen så måste verkligen hans matfack i frysen fyllas på, så jag gjorde en fiskgryta med inspiration från detta receptet. Jag hade dock ingen blomkål hemma så det blev lite palsternacka och rotselleri istället. Testade att bara mosa allt med en gaffel efter att jag hällt av kokspadet och det blev toppenbra... måste ju vara lite tuggmotstånd och inte bara puré. Sen hällde jag tillbaka lite kokspad för att få lite grytkänsla och resten av kokspadet frös jag in i istärningsfack för att ha som buljong till fiskrätter/såser i framtiden.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Gud va du e pysslig! Önskar ja hade en lite gnutta av din energi...de hade nog min lilla loppa uppskattat. Här blir de korv på tvären... ;o) Kram

2011-03-09 @ 18:29:00
URL: http://mimialma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0