Lördag - mammahjärtat

     2011-05-28 @ 13:49:52
Igår fick vi ett brev på posten. I brevet fanns ett papper där det stod att lill-prinsen fått förskoleplats. Vi fick plats på vårt andraval och det känns väl helt ok. Men jag måste säga att jag förstår andra föräldrar mer och mer för varje ny sak jag upplever. När jag såg placeringen så fick jag det lite svart på vitt... mitt barn ska börja på förskola. Massor med tankar och frågor dök upp i mitt huvud... kommer han att trivas? kommer de att ta bra hand om honom? kommer han att få kompisar? kommer han att vara snäll mot de andra barnen? kommer personalen att stå upp till mina förväntningar på hur en förskola ska vara? Fler än jag som fått dessa tankar?

Men men, jag vet att det kommer att gå jättebra, vi har ju världens mest sociala barn :)

Kommentarer
Postat av: tina

grym blogg!

allt bra med dig ? ;)



2011-05-28 @ 13:55:29
URL: http://pinkih.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Hade samma tankar för ganska exakt fyra år sedan. Alma har älskat sin förskola och igår hade jag hennes sista utvecklingssamtal som snarare blev avslutningssamtal... Den 22/8 börjar hon ist i förskoleklass. De e ju nästan SKOLAN, HERREGUUUD!!!

(O så va man där igen...m samma tankar...)

Kramar i massor

2011-06-09 @ 09:34:09
URL: http://mimiliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0