Måndag - värde

     2011-10-31 @ 21:10:57

I torsdags kom jag äntligen iväg för att lämna blod. Lite nervös var jag allt och det blev ju inte bättre av att de inte hittade nåt i första armen. Men efter en stund provade en annan sköterska i andra armen och det gick bra... fast blodet rann så långsamt så maskinen pep hela tiden och tillslut fick hon stå och hålla i nålen så att blodet kunde rinna. Mitt hb var inte så bra, 124, så jag får inte lämna blod på 5 månader och jag måste äta mina järntabletter. Hela torsdagen hade jag huvudvärk och mådde illa... så frågan är nu om det är värt det. Jag har ju iaf gett tillbaka de 2 påsarna jag fick efter förlossningen. Men jag hoppas på att jag kan ge tillbaka mycket mer.

Vill du ge blod? Kommer du inte till skott? Gå in här och anmäl dig. Här kan du läsa mera :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0