Fredag - hem

     2012-02-03 @ 13:28:03
Igårkväll påbörjade vi hemresan mot Skåneland. Vi tog tåget till huvudstaden och spenderade kvällen och natten med underbara vänner med ett stort hjärta. Det bjöds på hemlagad pizza och en halv flaska av husets vita... riktigt mumsigt.

Idag åkte vi t-banan frå Solna och möttes av en kaotisk centralstation. Kabelbrott mellan Centralen och Stockholm Södra så alla södergående tåg var försenade. Men men, vårt tåg kom in och efter en stund meddelades det att vi skulle åka via Västerås. Sååå, här sitter vi nu på detta tåg som skulle varit framme i Hässleholm för en halvtimme sedan. Vi har precis passerat Norrköping och är 3 timmar försenade. Kiosken är tömd och stängd, i Linköping ska den fyllas på. Jag är sugen på godis, gar huvudvärk och känner mig allmänt trött + att jag längtar efter att få gosa med min lilla underbaring som har det superbra med sina mostrar idag.

Därhemma har pannan stannat och ingen mat finns i kylen. Men jag tror att vi löser det med att sova i svärföräldrarnas hus och köpa med oss pizza hem... resten tar vi tag i imorgon. Det viktigaste är att vi är tillsammans alla 3 igen... så som det ska va :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0