Tisdag - Oh My God

     2012-05-29 @ 19:01:16
Häromveckan läste jag nya buffé och hittade ett recept på rimmad kyckling med dragonsås som jag tyckte lät supergott. Idag provade jag att göra det och det var helt himmelskt... smakerna gifte sig helt fantastiskt :)



Här hittar ni receptet. Jag tyckte att dragonsåsen blev lite väl sur (och då gillar jag surt) så nästa gång tar jag bara ½msk vitvinsvinäger. Jag kokte kycklingen i en stor gryta och när morötterna skulle i så fick jag fylla på med 1 liter vatten till, men det blev ändå en bra smak på grönsakerna. Vi hade kokt potatis till också, men det funkar lika bra utan.

Även lill-prinsen som inte brukar gilla kyckling åt + att han smakade både morot och sparris :)

Kommentarer
Postat av: Miian

Mums! Ska jag allt testa!

2012-06-04 @ 20:45:12
URL: http://sodershojder.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0