Måndag - jag vill jag vill jag vill

     2012-11-05 @ 18:17:00
Det kliar i mina fingrar och jag blir fullständigt nipprig. Jag vill boa... tvätta bebiskläder och fixa med sängen. Men jag är "bara" i v 29 (imorgon) och än har jag många veckor kvar. Men jag bara längtar efter att få gå igenom lill-prinsens gamla bebiskläder, plocka fram de nya jag köpt och tvätta, vika och fixa.
 
Jag har köpt nytt spjälskydd till spjälsängen (i limegrönt) och jag tror att det kommer att bli såååå fint tillsammans med filten jag virkat. Min tanke är att det ska vara en filt till sängen, över påslakanet. Spjälskyddet till korgen skall tvättas och bebisens alla härliga filtar. Åh vad jag vill sätta igång, men jag får nog snällt vänta till efter jul iallafall.
 
Sen har vi även den stora frågan var bebisens rum skall vara. Vi har många rum i vårt hus, men vi måste renovera för att flytta på oss. Just nu sover vi i tillbyggnaden och lill-prinsen har nyrenoverat rum i gamla kontoret. Ett alternativ är att vi smäller upp en vägg till i andra halvan och så får det bli bebisens rum, när han/hon flyttar från oss. Det andra alternativet är de 3 rummen på övervåningen. Men då måste vi renovera alla 3 innan vi flyttar upp och det är en del jobb och rummen är små. Fördelen med att vi alla bor däruppe är att vi kan göra om vårt nuvaande sovrum till klädkammare, då det ligger bredvid tvättstugan... det är iallafall min vision.
 
Mycket att fundera och tänka på. Men än så länge så försöker jag få orken till att räcka till att jobba och hålla ordning i hemmet + att umgås med älskade lill-prinsen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0