Onsdag - wrapper

     2013-01-30 @ 11:16:00
Är lite lat för tillfället (läs hööööööggravid) och bloggar mest ifrån mobilen. Men tar mig ett ryck på datorn idag och lägger in lite räkningar och dylikt.
 
För 2 veckor sen sydde jag ju en väldans fin filt till bebisens babyskydd och jag tänkte visa er lite om hur jag gjorde den. Jag blev tipsad om en superenkel beskrivning på denna filt och den var verkligen så enkel att sy som det sas.
 
Jag använde min blueberry-blingofilt och en fleecefilt som stoppning.
 
Jag vek ihop filtarna och klippte så grannt på frihand :)
 
Sen var det bara att veckla upp och sy. Filtbitarna räta mot räta och fleecen underst.
 
I ena hörnet lämnade jag en öppning så att det gick att vända tyget på rätt håll och i den hörnan sydde jag sen luvan.
 
Runt om hela filten sydda jag sedan en röd kantsöm för att få en snygg look :) Och såhär blev resultatet av detta projekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0